Εγκατάσταση φωτοβολταϊκού στο αυτοκινούμενο 02

28/04/2010 στο 21:01 | Αναρτήθηκε στις ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ | 5 Σχόλια
Ετικέτες: , ,

Τελική εγκατάσταση

Μετά από δύο χρόνια χρήσης (και κατάχρησης) ενέργειας στο αυτοκινούμενο, έχω πλέον καταλήξει οριστικά στο τι φωτοβολταϊκά χρειάζεται να έχει η Σελήνη και που – πως πρέπει να είναι εγκατεστημένα.

Έχουμε λοιπόν και λέμε:

Φωτοβολταϊκά πάνελ: 2Χ80W (1 πολυκρυσταλικό + 1 μονοκρυσταλικό)

Αναγκάστηκα να χρησιμοποιήσω διαφορετικού τύπου πάνελ γιατί η εταιρεία (solarworld) δεν προέβλεψε (απίστευτα βλακώδες) την αντικατάσταση του παλιού μοντέλου (σε σχέση με τις διαστάσεις) με κάποιο καινούριο και βρήκα τη λύση σε άλλη εταιρεία. Το ότι είναι διαφορετικού τύπου δε έχει κανένα αρνητικό αποτέλεσμα. Το σημαντικότερο από όλα είναι ότι δε χρειάστηκε να κάνω καινούρια βάση στήριξης με επί πλέον βάρος, κλπ. Το καινούριο πάνελ έκατσε δίπλα στο παλιό τέλεια, στη σχάρα οροφής. 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνολική εγκατεστημένη ισχύς: 160W

Τι χρειάζεται τόση ισχύς; Μη σας ξεγελάνε οι αναγραφόμενες τιμές. Με τον τρόπο που τα έχουμε εγκατεστημένα στα αυτοκινούμενά μας (οριζόντια) και στα σημεία που πολλές φορές παρκάρουμε (κάτω από φυλλωσιές, κλπ), η απόδοση είναι κάτω του 50%. Στα αποτελέσματα αυτά οδηγήθηκα με ένα πρόχειρο υπολογισμό που έκανα όταν κάποια στιγμή πέρσι το καλοκαίρι έμεινα από μπαταρία. Το πρόβλημα βέβαια δεν ήταν ότι έμεινα, αφού έδινα σε μια φιλοξενούμενη οικογένεια ρεύμα για έξτρα ψυγεία, λάμπες, Dvd, κλπ. Το πρόβλημα ήταν ότι τις επόμενες μέρες δε μπορούσα να φορτίσω. Το σύστημα αποδείχθηκε εντελώς ανεπαρκές και είχαμε πρόβλημα. Αν δεν είχα κάνει κακή εκτίμηση των δυνατοτήτων του συστήματος δεν θα είχαμε πρόβλημα γιατί θα κανονίζαμε ανάλογα τη χρήση της ενέργειας. Τους είπα λοιπόν να μη σκέφτονται τη κατανάλωση (ποιος είσαι ρε μεγάλε, η ΔΕΗ;!!) και την πάτησα.

Αυτό λοιπόν με προβλημάτισε και έκανα ένα πρόχειρο υπολογισμό για να δω τι ρεύματα παίρνω σε μια νορμάλ μέρα από το φωτοβολταϊκό.

Τα δεδομένα για τη παραγωγή ρεύματος είναι ότι το πάνελ πρέπει να είναι καθαρό από βρωμιές και ο ήλιος κάθετος. Πότε όμως ο ήλιος είναι κάθετος; ΠΟΤΕ. Όπως επίσης, είναι σπάνια καθαρό.

Συνεπώς, ποτέ δε παράγει το μέγιστο ρεύμα. Στη καλύτερη περίπτωση (ντάλα καλοκαίρι) για 2-3 ώρες θα παράγει από 60 έως 80% (μέσος όρος 70 το καλοκαίρι, κάτω από 50% το χειμώνα). Τις υπόλοιπες 7 ώρες ηλιοφάνειας (3 – 4 τον χειμώνα) θα δίνει ένα μέσο όρο 25 με 35% στη καλύτερη περίπτωση.

Δηλαδή, σε καλές συνθήκες, έχουμε μέση ημερήσια απόδοση γύρω στο 40% περίπου, δηλαδή μόλις 1,6Α/ώρα!

Για να γεμίσει μια μπαταρία 100A που έχασε το 70% και έφτασε τα 30A (όπως στη δικιά μου περίπτωση), με μέσο όρο παραγωγής 40% (1,6Α), που λέγαμε πιο πάνω, θέλουμε 4,5 τέτοιες ημέρες, με την προϋπόθεση ότι δεν θα έχουμε καμιά επί πλέον κατανάλωση στο σύστημα. Επειδή το να μην έχουμε καμιά κατανάλωση στο σύστημα είναι αδύνατο, και αν συνυπολογίσουμε ότι οι μπαταρίες δεν είναι καινούριες, καταλαβαίνεται ότι στη πράξη θέλουμε περισσότερες από 6 μέρες για να έχουμε φόρτιση. 

Κλάφτα Χαράλαμπε.

Περιοχή εγκατάστασης: σχάρα οροφής.

Την προηγούμενη φορά, το φωτοβολταϊκό είχε εγκατασταθεί κατευθείαν πάνω στην οροφή, με προσωρινή βάση και κόλλα, γιατί πιστεύαμε ότι θα χρειαστούμε μπαγαζιέρα την οποία θα βάζαμε πάνω στην σχάρα και έτσι την αφήσαμε ελεύθερη.

Κλεισμένα δύο χρόνια μετά και πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα με όλες τις συνθήκες είμαστε πλέον κατηγορηματικοί ΔΕΝ χρειαζόμαστε μπαγαζιέρα.

Τα πάνελ λοιπόν μπήκαν πάνω στη σχάρα, το ένα δίπλα στο άλλο και δε χρειάζεται τώρα ούτε θερμομόνωση από κάτω ούτε τίποτα.

Το μόνο πρόβλημα που είχα ήταν ότι έπρεπε να αλλάξω τις βίδες που είχε το καινούριο γιατί τα κεφάλια τους ήταν πολύ έξω και εμπόδιζαν.

Πήρα λοιπόν τη φρέζα, έκανα κωνική τρύπα και έβαλα καινούριες και πιο μακριές βίδες για καλύτερη στήριξη.

     

 

 

 

 

Στη συνέχεια σύνδεσα* τα πάνελ παράλληλα μεταξύ τους και έδωσα σε ασφάλεια 10Α για προστασία του κυκλώματος.

 

 

 

 

 

 

 

 

Εδώ, φαίνεται και η ασφάλεια στην ανθυγρή θήκη της (θα την βρείτε στα καταστήματα που πουλάνε ηλεκτρονικά ή υλικά για σκάφη).

 

 

 

 

 

Τα καλώδια (2Χ4mm) που έρχονται από τα πάνελ, περνάνε μέσα από σωλήνα υψηλής μηχανικής αντοχής και μπαίνουν μέσα στο κουτί που είναι κολλημένο στην οροφή με σιλικόνη. 

Το υπόλοιπο κύκλωμα είναι όπως το προηγούμενο, με ασφάλεια και από την πλευρά του ρυθμιστή.

 

 

 

 

 

Ο προηγούμενος ρυθμιστής αντικαταστάθηκε με ένα άλλο ρυθμιστικό κύκλωμα που κάνει την ίδια δουλειά αλλά τώρα συνδέθηκε και η μπαταρία της μηχανής (αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το σχέδιο για να το φτιάξετε μόνοι σας με ελάχιστα χρήματα εδώ).

*Κατά την παράλληλη ηλεκτρική σύνδεση των πάνελ χρειάζεται μεγάλη προσοχή:

 

 

 

 

 

 

Άλλα χαρακτηριστικά και παρατηρήσεις:

Το συνολικό βάρος των φωτοβολταϊκών είναι 16 κιλά (προσπάθησα να πάρω τα πιο ελαφριά) και η εγκατάστασή τους έγινε στη λιγότερο φορτωμένη πλευρά του οχήματος.

Με την πρόσθεση του δεύτερου πάνελ, πρόσθεσα επιπλέον καλώδιο από την αναμονή στο χώρο του ψυγείου (βλέπε: Εγκατάσταση φωτοβολταϊκού στο αυτοκινούμενο μέρος 1ο) μέχρι το ρυθμιστικό κύκλωμα, διατομής 6mm και τώρα η συνολική διατομή είναι 12mm (6 + 6). Έτσι ελαχιστοποιώ την αντίσταση (απώλεια) του καλωδίου μέχρι τον ρυθμιστή (μη ξεχνάμε ότι έχουμε τα διπλάσια ρεύματα με πριν).

Μια άλλη λύση που έπαιζε ήταν να βάλουμε μεγαλύτερη μπαταρία. Όσο πιο μεγάλη είναι, τόσο περισσότερο ρεύμα μπορεί να δώσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αλλά θα είναι πιο σπάνια πλήρως φορτισμένη αφού χρειάζεται περισσότερο χρόνο φόρτισης με το σύστημα που έχουμε, οπότε και η ζωή της θα είναι μικρότερη. Για μας, το να κρατήσουμε τη μπαταρία σε όσο το δυνατό καλύτερη κατάσταση, άρα και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, είναι πρωτεύων αφού γνωρίζουμε ότι οι μπαταρίες συγκαταλέγονται στους πιο τοξικούς ρύπους που παράγει ο άνθρωπος.

Άλλη λύση επίσης θα ήταν να βάζαμε track control που θα έδινε σαν αποτέλεσμα αυτό που θέλαμε, αλλά το μεγάλο βάρος (σχεδόν 25 κιλά και το τεράστιο κόστος 2.500Ε) την έκαναν απαγορευτική.

Αυτά.

 Να είστε καλά και να θυμίζετε στους αγαπημένους σας πως νιώθετε γι΄ αυτούς.

Advertisements

5 Σχόλια »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. φίλε μου να σε καλά για την ωραία ανάλυση που έκανες.. έβαλα ακριβώς τα ίδια και σώθηκα. καλά ταξίδια να έχουμε……………

  2. Αστον να παραμιλάει φίλε, τι πιο λογικό απ’το να μαθαίνουμε απ΄τα λάθη μας.
    Σε ευχαριστώ πολύ που ανεβάζεις τις πατέντες που κάνεις και παρακινείς και μένα να φτιάξω και να βελτιώσω το τροχόσπιτό μου.

  3. αγαπητε φιλε sun, για μια φορα ακομα συγχαρητηρια! Ειναι γεγονος πως οσο κανεις εμπλεκεται τοσο μαθαινει καλυτερα, αποκταει εμπειρια και διορθωνει τις τεχνικες του. Εμενα παντως με εχεις βοηθησει!
    Φιλε manaras νομιζω οτι αδικεις τον συγγραφεα. Ποτε δεν προετρεψε καποιον να κανει αυτα που γραφει..
    Προσωπικα, μπορω να πω οτι βοηθηθικα για την εγκατασταση του δικου μου φ/β. Πραγματι δεν το εκανα ακριβως ετσι, ομως πρωτον ειδα οτι ειναι κατι που γινεται ακομα και απο μη επαγγελματιες, δευτερον πηρα τις ιδεες που χριαζομουν και τριτον ηξερα οτι υπαρχει καποιον που το εχει ξανακανει και σε περιπτωση που θα ηθελα βοηθεια θα μπορουσε ν αδωσει ισως μια γνωμη ακομη απο την προσωπικη του εμπειρια.
    Αν καποθ κρινεις οτι εχει κανει λαθος και εισαι αγνος φιλος, πες το σε ολους που ειναι το λαθος ακομα και αν δεν ξερεις ποιο ειναι το σωστο! Με την ανταλλαγη αποψεων θα βρουμε σιγουρα το βελτιστο που ειναι και το ζητουμενο.
    Τελος πιστευω οτι το «μετρο αριστον» δεν βρισκεται υποχρεοτικα στη μεση αλλα στην βελτιστη προσεγγιση.
    Ευχαριστω

  4. Αγαπητέ manaras.

    Παρόλο ότι το κείμενό σου είναι υπερβολικό και ιδιαίτερα επιθετικό, δε σου κρύβω ότι με έβαλε σε σκέψεις. Ειδικά η εισαγωγή όπου αναφέρεσαι στο ότι μπορεί κάποιος να κάνει την εγκατάσταση που προτείνω και μετά να διαπιστώσει ότι χρειάζεται κι άλλα, επιβαρύνοντάς τον με κόστη, κόπο, σπατάλη χρόνου, κλπ, ¨με έπιασε¨. Πράγματι, μπορεί κάποιος να τα υλοποιήσει χωρίς να μπει στη διαδικασία έρευνας για το τι πραγματικά έχει ανάγκη εκείνος, πόσο χρόνο και χρήμα έχει στη διάθεσή του, κλπ.
    Αυτό που σκέπτομαι όμως είναι ότι αυτός ο άνθρωπος κινδυνεύει με τη στάση του αυτή (που τα παίρνει αφιλτράριστα) γενικότερα και όχι οπωσδήποτε από εμένα και την ύπαρξη αυτού blog.
    Εν πάση περιπτώσει, έβαλα στο τέλος του πρώτου κειμένου για τα φωτοβλταϊκά την εξής σημείωση: ΠΡΟΣΟΧΗ Πριν προχωρήσετε στη δικιά σας εγκατάσταση διαβάστε: Εγκατάσταση φωτοβολταϊκού στο αυτοκινούμενο μέρος 2ο.

    Θα κοιτάξω όμως και τι άλλο μπορεί να γίνει γι΄ αυτό. Αν έχεις καμιά ιδέα πες μου.

  5. Να μου επιτρέψεις αγαπητέ μου να κάνω μια παρατήρηση.

    Βγαίνεις και λες κοιτάξτε πως έβαλα τα φωτοβολταικά στο αυτοκινούμενό μου και μετά από δύο χρόνια λες ξεχάστε αυτά που έκανα γιατί δεν ισχύουν και δείτε τώρα το σωστό.
    Έχω διαβάσει όλα αυτά που κάνεις και κοκορεύεσαι ότι είσαι έξυπνος και καλύτερος απ΄ όλους. Δεν έχεις ίχνος από ντροπή και λες την άποψή σου χωρίς να σε ρωτήσουν κατευθύνοντας τους ανθρώπους εκεί που θέλεις (τις περισσότερες φορές στο λάθος).
    Ακόμη και μέχρι πριν από λίγο έκανες διορθώσεις σε ένα κείμενο που ανέβασες ήδη από εχθές. Αυτό δείχνει την ανευθυνότητά και τη προχειρότητα σου.

    Ποιος νομίζεις ότι είσε ρε φίλε; Ο ΘΕΟΣ;

    ΥΓ. Πιστεύω ότι πρέπει να αποσύρεις το μπλογκ άμεσα και να αφήσεις τους ανθρώπους να σκέφτονται και να φτιάχνουν πράγματα μόνοι τους.
    Όλα αυτά τα γράφω χωρίς ίχνος ζήλιας και προσπαθώντας να σε βοηθήσω σαν άνθρωπο γιατί βλέπω ότι το έχεις ανάγκη.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.
Entries και σχόλια feeds.

Αρέσει σε %d bloggers: