Ελλάδα – Ισπανία (Βαρκελώνη Πυρηναία) 03

22/08/2010 στο 23:14 | Αναρτήθηκε στις Βαρκελώνη - Πυρηναία | Σχολιάστε
Ετικέτες: ,

Ανκόνα – Τσίρκο Viviana Orfei

Την επόμενη μέρα προλαβαίνουμε να χαζέψουμε λίγο ταξίδι από τη γέφυρα και τσάκα-τσάκα φτάνουμε Ανκόνα γύρω στις 12:00.

 

  

  

  

  

Πρόκειται για ένα αρκετά οργανωμένο λιμάνι αλλά όχι ανάλογα καθαρό. Έχει σαφή καθοδήγηση για το πώς θα κινηθούμε και έτσι είναι δύσκολο να μπερδευτούμε. Στη δικιά μας περίπτωση, το ρόλο του οδηγού παίζουν οι άλλοι δύο που έχουν ξανακάνει πολλές φορές τη διαδρομή, οπότε… ήμαστε σχετικά χαλαροί. Κάπως έτσι πήγε μέχρι το τέλος με εξαίρεση ένα κομμάτι του ταξιδιού που χρειάστηκε να τους οδηγήσουμε εμείς (είναι τότε που η ιστορία έγινε ακατάλληλη για ανήλικους).

Η πρώτη εντύπωση από Ανκόνα είναι ότι πρόκειται για μια παλιά πόλη που σίγουρα δεν εφαρμόστηκε ποτέ νόμος περί αντιπαροχής.  Τα παλιά σπίτια είναι αναπαλαιωμένα και η μικρή πόλη μας αφήνει με καλές εντυπώσεις. 

Την προηγούμενη το βράδι, μέσα στο πλοίο, συμφωνήσαμε για το τι διαδρομή πρέπει να ακολουθήσουμε. Η απόφαση να ανέβουμε προς τα πάνω, να πάμε από βόρεια διαδρομή τελικά, πάρθηκε γιατί νότια θα γινόταν χαμός αυτή τη εποχή από κόσμο και ζέστη, οπότε.. Έτσι, είπαμε να βγούμε στα σύνορα Γαλλίας (αλπική ζώνη) το βράδι και να ήμαστε χαλαροί (λέμε τώρα) την επόμενη μέρα. Η πρόταση που πέρασε είναι να οδηγήσουμε 600 χιλιόμετρα σερί! Όμως, με δεδομένο ότι ξεκινάμε σχετικά αργά, γύρω στις 14:00, μέχρι τι ώρα θα πρέπει να οδηγάμε για να πιάσουμε το στόχο;

  

Το ταξίδι ¨μετά το αυλάκι¨ ξεκινάει με απαράδεκτο κλειστό αυτοκινητόδρομο χωρίς ΛΕΑ, από αυτούς που άμα συμβεί τίποτα δε έχει ¨να την κάνεις¨ από πουθενά.

  

Στο vhf ακούμε κάποιους Έλληνες, που ψάχνουν να βρούνε βενζινάδικο, αφού ξεκίνησαν από την Ελλάδα ¨στεγνοί¨ λόγω απεργίας. Βοήθειά τους.

  

Η συνέχεια είναι γεμάτη εναλλαγές τοπίων και αρχιτεκτονικών με κάποια σημεία να μοιάζουν με την Ελλάδα (ποτέ όμως με την ποιότητα της ασφάλτου).

 

 

Οι οδηγοί (και οι δικοί μας) τρέχουν πολύ και με ζορίζουν. Κινούμαστε με  μέσο όρο 120/ώρα και σε ορισμένα σημεία που υπάρχουν μόνο δύο λωρίδες αγχώνομαι (και) με τα ¨καροτσάκια¨. Ίσως είναι και από την κούραση.

  

Από δω και πέρα αρχίζει η απομαγνητοφώνηση.

Η ώρα που αναφέρεται στην αρχή είναι Ιταλίας και μέχρι το τέλος του ταξιδιωτιού δεν την έχουμε αλλάξει.

14:23 Σταματάμε σε βενζινάδικο όπου υπάρχουν δύο ειδών πετρέλαια Blu Diesel 1,350Ε  που είναι το ενισχυμένο πετρέλαιο και το Gazolio που είναι το απλό με τιμή 1,213Ε. Διαλέγουμε το δεύτερο και συμπληρώνουμε. Γενικά, βάζουμε συχνά πετρέλαιο για να κρατάμε ένα μέσο όρο ποιότητας ασφαλείας*. Ελέγχουμε πίεση τροχών και θερμοκρασίας της μικρής. Ο πυρετός της παραμένει και αυτό μας γεμίζει άγχος. Τα τηλεφωνήματα με γιατρούς – μαμάδες, κλπ, πυκνώνουν. Ζητάμε από τον Ιταλό να βάλουμε νερό (έστω και λίγο), και δε μας το επιτρέπει (μας βλέπω να σκάβουμε για να πλύνουμε τα χέρια μας). Επίσης ήταν ελαττωματικό το μανόμετρό τους με ένα bar σφάλμα που κάνει τα λάστιχα σαν αυγά. Ευτυχώς, καταλαβαίνω ότι κάτι δε πάει καλά και χρησιμοποιώ το δικό μου πιεσόμετρο για να τα φέρω στα ίσια τους. Αργότερα στο ταξίδι μας καταλαβαίνουμε ότι σταματήσαμε στο χειρότερο βενζινάδικο που υπήρχε.

16:20 Ξανασταματάμε για να πάρει θερμοκρασία ο μπαμπάς της μικρής. Είναι πολύ δύσκολο να οδηγάς και να έχεις πίσω δύο πιτσιρίκια που έχουν συνεχώς ανάγκες. Πόσο μάλλον όταν το ένα από αυτά να είναι και άρρωστο. Πως θα βγάλει ο μπαμπάς τους τέτοιο ταξίδι; Πόσο θα αντέξουν τα παιδιά να κάθονται άπρακτα;

18:20 Η σύντροφός μου ανακαλύπτει ότι με ταχύτητα πάνω από 80χιλιόμετρα και παρόλο ότι η πόρτα του ψυγείου είναι ασφαλισμένη κανονικά από πάνω, ανοίγει από κάτω και φεύγει η ψύξη. Το διαπίστωσε κοιτώντας τη θερμοκρασία του ψυγείου (την ελέγχουμε ηλεκτρονικά με ασύρματο αισθητήρα) κατά το ταξίδι και αφού διαπίστωσε ότι έχει ανέβει κατάλαβε ότι το πρόβλημα δημιουργείται εν πορεία (άπαιχτη;).  Σταματήσαμε, κάναμε ένα γρήγορο brainstorming και καταλήξαμε να βάλουμε μια βίδα από κάτω ώστε να εμποδίζει το άνοιγμα.

 Στο σημείο αυτό, κανονικά, υπάρχει ένα τακάκι που όταν η πόρτα είναι κλειστή την εμποδίζει από το να ¨κρεμάσει¨. Από την πλευρά της πόρτας υπάρχει η τρύπα που μπαίνει το αξονάκι του μεντεσέ, όταν η πόρτα αλλάζει άνοιγμα. Τραβώντας το προς τα πάνω, αποκαλύφθηκε μια τρύπα, την οποία εκμεταλλευτήκαμε για να περάσουμε τη βίδα. Για να μη κρεμάσει όμως (αφού δε μπορούσαμε πια να βάλουμε το τακάκι), πέρασα μερικές ροδέλες, φτάνοντας στο ύψος που πρέπει, και για να μη φεύγουν από τη θέση τους, τύλιξα χαρτοταινία. Τέλος, τρύπησα τη χαρτοταινία και άνοιξε ο ¨δρόμος¨ για να μπαινοβγαίνει η βίδα κατά βούληση. Για να μη πέφτει η βίδα κατά την πορεία βάζουμε από πάνω τη χαρτοταινία που κρέμεται.

Με αυτό το τρόπο λύσαμε το πρόβλημα, αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμα τι διάβολο συμβαίνει. Περιττό να πω, ότι μετά την ανακάλυψη του προβλήματος, πέρασα περισσότερα από 100 χιλιόμετρα να το παρατηρώ, χωρίς να καταλήξω πουθενά.

Το σύμπτωμα, με λίγα λόγια, είναι, ότι από τα 80-90 και πάνω αρχίζει να ανοίγει από κάτω, σαν κάποια εσωτερική δύναμη να το πιέζει προς τα έξω!  

Αυτή η παρατήρηση δε μου αρέσει καθόλου και υποψιάζομαι χοντρό πρόβλημα. Καθώς το συζητάμε με τη σύντροφό μου, θυμόμαστε και άλλες φορές που είχαμε πρόβλημα με τη θερμοκρασία κατά το ταξίδι, αλλά οι ειδικοί, μας είχαν πείσει ότι δεν φταίει τίποτα περισσότερο από το ότι όταν είναι στη μπαταρία (πηγή ενέργειας), δεν αποδίδει καθόλου καλά οπότε γενικά να το αποφεύγουμε. Όταν μου τα είχε πει ο Ζαμπέτας, κοίταξα τις οδηγίες της Dometic και παρατήρησα ότι πράγματι, σημειώνουν κατανάλωση ισχύος από το δίκτυο (πρίζα 220V) 190W, ενώ από τη μπαταρία 170W. Δηλαδή, διαφορά μόλις 20W. Είναι όμως δυνατό, μια τόσο μικρή διαφορά ισχύος να κάνει τόσο  μεγάλη διαφορά στην απόδοση;

Αποφασίζουμε ότι είναι νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα και συνεχίζουμε το ταξίδι μας. 

20:46 Είμαστε πριν από το Τορίνο καμιά 150 χιλιόμετρα και έχουμε σταματήσει σε  ένα camper stop με όλες τις υπηρεσίες για αυτοκινούμενα (μαύρα, γκρίζα, νερά, κλπ) Το μέρος είναι καταπληκτικό, παρόλο ότι έχει πάρα πολύ κίνηση, είναι πεντακάθαρο και τους αξίζει να πληρώσει κανείς για όλα αυτά. Μπράβο τους.

Βάζουμε πετρέλαιο με 1,210 και επειδή έχουμε ψιλοφρικάρει από τις πολλές ώρες οδήγησης και ζέστης, αποφασίζουμε να μη κάνουμε ακόμα 200 χιλιόμετρα που ήταν ο στόχος, αλλά να μείνουμε κάπου εδώ κοντά.

20:31 Ήμαστε σε διόδια και πληρώνουμε 22,20. Λίγο η κούραση και λίγο το ότι έτσι και αλλιώς το μηχάνημα λόγω ηλικίας δε δουλεύει καλά, γίνεται μπέρδεμα για το που θα μπει η κάρτα και που θα μπούνε τα λεφτά, αλλά εντάξει, μετά από κάτι κόρνες και μερικά γαμοσταυρίδια από τους Ιταλούς, τα καταφέραμε και περάσαμε. 

22:15 Έχουμε σταματήσει σε πονηρό χωριό ονόματι Castel San Giovanni, στη νότια Λομβαρδία, για να φάμε. Έχουμε λίγα χιλιόμετρα ακόμα αλλά η πείνα… Καθόμαστε στην αυλή συνοικιακής πιτσαρίας και η ιδιοκτήτρια μας υποδέχεται με τα αντικουνουπικά στα χέρια. Μας προτείνει να πασαλειφτούμε όλοι αλλά της εξηγούμε ότι είμαστε συνηθισμένοι και δε χρειαζόμαστε. Σύντομα καταλαβαίνουμε ότι όχι συνηθισμένοι δεν είμαστε σε αυτό το πράγμα, αλλά καλύτερα να φεύγουμε τρέχοντας. Μιλάμε για νέφος. Η ιδιοκτήτρια μας λέει να πάμε μέσα, εκεί, λέει, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.

Τελικά, μετά από μισή ώρα έχουμε φάει εξαιρετική πίτσα, ότι πιο ποιοτικό και παραδοσιακό μπορεί να φάει κανείς στην Ιταλία χωρίς να μας ενοχλήσουν καθόλου τα κουνούπια.

23:33 Ξεκινάμε για 200 χιλιόμετρα ακόμη γιατί οι υπόλοιποι, λένε ότι πρέπει να κάνουμε κι άλλα χιλιόμετρα για να ήμαστε χαλαροί (πότε;). Σκέφτομαι ότι τα πράγματα αγριεύουν. Είμαστε κουρασμένοι και πάμε για μεγάλη απόσταση σε δρόμους υψηλών ταχυτήτων. Επειδή όμως τα παιδιά επιμένουν ότι έτσι πρέπει, χτυπάω δυο κοκακόλες για να αντέξω, καθαρίζω το παρπρίζ  και ξεκινάμε για να ¨πιάσουμε το στόχο¨, (τρομάρα μας). Ελπίζουμε ότι σε κανένα τρίωρο θα είμαστε εκεί που θέλουμε.

 

10/08/02

00:27 Έχουμε ¨λαλήσει¨ όλοι. Είναι 01:24* ξημερώματα Δευτέρας και ένας από τους τρεις μας, προτείνει να πάμε κατευθείαν Βαρκελώνη! Φοβάμαι ότι έχει αρχίσει να ονειρεύεται αλλά δε θέλω να του το πω, για να μη ξυπνήσει και τρομάξει, καλά πάει μέχρι τώρα!

01:45 Βγαίνουμε από τον κεντρικό και ψάχνουμε μέρος να κοιμηθούμε, όπου νάναι.

 02:00 Είμαστε σε ένα πάρκινγκ για νταλίκες και φορτηγά 03:00 ώρα Ελλάδας. Δίπλα μας υπάρχει μια τεράστια τέντα κάτι σαν τσίρκο. Το μόνο που μας λείπει, με τη κούραση που έχουμε, είναι να ¨σκάσει μύτη¨ κανένα λιοντάρι.

 

Παρατηρήσεις

Σε ένα σύντομο απολογισμό της ημέρας, συμφωνούμε όλοι ότι την προσοχή μας έχουν τραβήξει τα χιλιάδες αυτοκινούμενα που κυκλοφορούν. Το αστείο είναι ότι εμείς στην αρχή χαιρετούσαμε και οι ξένοι μας αγνοούσαν. Γρήγορα καταλάβαμε ότι δεν είναι καθόλου νορμάλ να χαιρετάς όλο αυτό τον κόσμο. Δεν έχει νόημα. 

Γενικά κινηθήκαμε με υψηλό μέσο όρο ταχύτητας και αν εξαιρέσει κανείς ένα σύντομο κόλλημα εξαιτίας ατυχήματος, ταξιδέψαμε άνετα και με αίσθημα ασφάλειας λόγω των πολύ καλών οδοστρωμάτων και των κανόνων οδικής κυκλοφορίας που όλοι τηρούν.

Δεν υπάρχουν διαφημιστικές πινακίδες οποιουδήποτε είδους στο δρόμο για να σου αποσπούν την προσοχή. Πέρα από τα σήματα και την ενημέρωση για το που βρίσκεσαι, δεν υπάρχει τίποτα άλλο. Σαν την Ελλάδα δηλαδή.

 

Last Talk 22/08/2010 19:30 (ώρα Ελλάδος)

Μόλις φτάσαμε στο κάμπινγκ les Ecrins στις Γαλλικές Άλπεις.

 

 

 

 

Είμαστε αραγμένοι δίπλα στο ποτάμι. Είναι φωλιά καγιάκερς και το μέρος μυρίζει αδρεναλίνη.

 

Το βουνό που φαίνεται στο βάθος είναι μια από τις κορυφές των Άλπεων.

 

 

 

Είμαστε σε φάση επιστροφής και  έχουμε ζήσει δυνατές συγκινήσεις (όλων των ειδών).

 

*Βάζοντας συχνά πετρέλαιο (κρατώντας το ντεπόζιτο στα 2/3 και βάζοντας όταν φτάσει στο 1/3) μιξάρονται οι ποιότητες και ο κίνδυνος να έχεις πολύ κακό πράγμα στο ντεπόζιτο μειώνεται πολύ.

Είμαστε όλοι καλά και έχουμε μαζέψει μπόλικο υλικό. Να είστε και εσείς καλά. 

Η συνέχεια του ταξιδιού μας εδώ.

Advertisements

Σχολιάστε »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.
Entries και σχόλια feeds.

Αρέσει σε %d bloggers: