Πρόβλημα με την WEBASTO

30/04/2009 στο 21:08 | Αναρτήθηκε στις ΔΙΑΦΟΡΑ | Σχολιάστε

Αραγμένοι στο πάρκινγκ της Επιδαύρου μυρίζουμε κάτι έντονα τοξικό και απορούμε αφού τίποτα γύρω μας δεν το δικαιολογεί. Το μυαλό μου πηγαίνει σε διάφορα που σχετίζονται με την μόλυνση του περιβάλλοντος και αρχίζω να σκέφτομαι τρέλες. Η κόρη μας με ρωτάει πότε έκανα τελευταία φορά μπάνιο!! και η σύντροφός μου σκέφτεται τι άλλαξε τα τελευταία λεπτά πριν αρχίσει η μυρωδιά.

 

Γρήγορα καταλήγουμε ότι πρόκειται για τη θέρμανση και καθώς τα κορίτσια φεύγουν για να επισκεφτούν το θέατρο εγώ μένω πίσω για να την ψάξω (το έχει η μοίρα μου).

 

Η πρώτη μου κίνηση ήταν να δω τι γίνεται με τη θέρμανση οπότε την ανάβω ξανά. Γρήγορα μυρίζει και βγαίνω έξω να δω αν φαίνεται κάτι.

Από την εξάτμισή της βγαίνει σκούρος καπνός χωρίς ένταση και η μυρωδιά είναι έντονη, σχεδόν μου κόβει την ανάσα.

Οι κρύες νύχτες δεν έχουν τελειώσει και καθώς οι διακοπές μας βρίσκονται σε εξέλιξη μπαίνω στην άχαρη φάση να ψάξω για service.

Στο έντυπο της WEBASTO υπάρχει τηλέφωνο Ελλάδας αλλά είναι λάθος. Νευριάζω και παίρνω τον Καστρίτη ο οποίος με παραπέμπει αλλού. Ξανανευριάζω αλλά ο τύπος (Παναγιώτης) που απαντάει στο τηλέφωνο μου εξηγεί χαλαρά ότι υπάρχει service σε όλη την Ελλάδα και μπορώ να εξυπηρετηθώ οπουδήποτε.

Α! ωραία, (θέλω εδώ και τώρα βέβαια αλλά…). Κλείνουμε ραντεβού την επόμενη το πρωί στον Ασπρόπυργο και ο τύπος παρ΄ όλο ότι του έπεσε νωρίς (10:00), είναι εκεί και μας περιμένει (σκέφτομαι ότι είναι καλό σημάδι). Πάμε σε ένα κοντινό συνεργείο και μου εξηγεί ότι το 80 – 90% των βλαβών είναι εξ αιτίας των πετρελαίων που δεν φιλτράρονται καλά για τα κατάλοιπα οπότε… Υποψιάζομαι ότι είναι δικαιολογία για να μην καλύψει με την εγγύηση την ζημιά (όπως κάνουν οι περισσότεροι), αλλά επειδή μου φαίνεται εντάξει τύπος τον παρακολουθώ με προσοχή.

 

Η συνέχεια είναι μια ευχάριστη έκπληξη για μένα και θέλω να την μοιραστώ μαζί σας για να αποκτήσετε γνώση και εμπιστοσύνη στο σύστημα WEBASTO και στο aftersales της.

 

Κατ΄ αρχήν μιλάει φυσιολογικά και δεν απευθύνεται σε μένα σαν να είμαι βλάκας (όπως κάνουν οι περισσότεροι τεχνικοί προσπαθώντας να αποφύγουν δύσκολες ερωτήσεις οι οποίες θα δείξουν την έλλειψη γνώσεών τους). Γρήγορα καταλαβαίνει ότι έχω γνώσεις και μου μιλάει στην γλώσσα των τεχνικών δίνοντάς μου να καταλάβω τα πάντα γύρω από τη λειτουργία της και τον τρόπο με τον οποίο τα κακής ποιότητας πετρέλαια την επηρεάζουν.

Χτυπάει λοιπόν την εξάτμισή της WEBASTO και από μέσα πέφτουν μπόλικα στερεά κατάλοιπα. Ξέρουμε τώρα ότι σίγουρα δεν έκαιγε καλά, λόγω έλλειψης αέρα και το συζητάμε. Παράλληλα αρχίζει να ξηλώνει το σύστημα και για ακόμη μια φορά χαίρομαι που επέλεξα αυτή τη θέρμανση, αφού ως εξωτερική συσκευή, τα κορίτσια είναι μέσα και περνούν την ώρα τους ευχάριστα.

Και να το πρώτο ¨λαυράκι¨.

Βγάζει τον σωλήνα εισαγωγής αέρα καύσης και ως εκ θαύματος, τρέχει από μέσα μπόλικο λασπονεράκι που δείχνει ότι ήταν βουλωμένο!

Τότε θυμάμαι, ότι λίγες μέρες πριν, περάσαμε μέσα από μια μεγάλη λακκούβα με νερά και προφανώς, παρόλο ότι είναι ψηλά η είσοδος, κάποια από αυτά πέρασαν μέσα. Έτσι, η καύση γινόταν με πολύ μεγάλη δυσκολία και σιγά – σιγά, συσωρεύθηκαν υπολοίματα που στερεοποιηθήκαν.

Έτσι, το σύστημα ήρθε και ¨έδεσε¨.

 

Το βάλαμε μπροστά με την ελπίδα να πετάξει από την εξάτμιση και τα υπόλοιπα ώστε να την βγάλουμε ¨φτηνά¨, αλλά δεν μας έκανε το χατίρι. Έβγαλε άσπρο καπνό με ένταση, δείχνοντας ότι πάει να πάρει μπρος και να καθαρίσει (καθαρό είναι όταν δεν έχει απολύτως καθόλου χρώμα), αλλά λίγο αργότερα σταμάτησε και άρχισε να αναβοσβήνει το λαμπάκι προβλήματος στην καμπίνα.

Τελικά η συσκευή ξηλώθηκε και αντικαταστάθηκε η κεραμική πλάκα (σημείο ανάφλεξης- καύσης) που ήταν χάλια, ενώ υπόλοιπος θάλαμος καύσης, που ήταν και αυτός γεμάτος πουρί, πλύθηκε με χημικά και επέστρεψε καινούριος.

Η WEBASTO μπήκε στη θέση της και η δοκιμή έδειξε ότι δουλεύει άψογα και πάλι.

 

Τελικά:

Η όλη διαδικασία με γέμισε γνώση και ικανοποίηση τόσο για το ίδιο το σύστημα θέρμανσης (είχα κάποιους ενδοιασμούς στην αρχή), όσο και για τον άνθρωπο που ανέλαβε την επισκευή του (serviceWEBASTO: Παναγιώτης Κοντομίχαλος 6972283608 -επικοινωνείτε με την άδειά του-).

 

Έμαθα:

Το πρόβλημά μου προέκυψε από συνδυασμό του βουλώματος στην εισαγωγή αέρα καύσης και την κακή ποιότητα του καυσίμου.  

Τα πετρέλαια έχουν μέσα παραφίνη (από τη φύση τους) η οποία θα έπρεπε να έχει αφαιρεθεί κατά το φιλτράρισμά της στο διυλιστήριο. Οι εταιρείες όμως για να μειώσουν το κόστος το περνάνε στα γρήγορα και έτσι το ποσοστό παραμένει υψηλό. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα η λύση είναι α) βελτιωτικά, β) πρόσμιξη με καθαρό πετρέλαιο, γ) πρόσμιξη με βενζίνη σε ποσοστό 10% επί του συνόλου της δεξαμενής (μου το είχαν προτείνει και άλλοι αλλά το φοβόμουν).

 

Η WEBASTO είναι τοποθετημένη έτσι ώστε να μην περνάνε μέσα καθόλου καυσαέρια. Εάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε μυρωδιά, είναι πιθανό οι σωλήνες που μεταφέρουν το θερμό αέρα μέσα: α) να έχουν φύγει από τη θέση τους β) να έχουν ανοίξει κάπου. Είναι απολύτως απαραίτητο να επισκευάσετε τη βλάβη.

Advertisements

Σχολιάστε »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.
Entries και σχόλια feeds.

Αρέσει σε %d bloggers: