Αλλαγή ελαστικών

06/06/2012 στο 15:57 | Αναρτήθηκε στις ΔΙΑΦΟΡΑ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ | 3 Σχόλια

Πριν από δύο μήνες η Σελήνη μας φόρεσε καινούρια ¨παπουτσάκια¨.

Τον Νοέμβριο του ΄11, καθώς έκανα τον γενικό έλεγχο διαπίστωσα ότι το πέλμα στα μπροστινά, είχε κατέβει αρκετά και αποφάσισα να αλλάξω και τα 4 αφού το ¨κοράκιασμα¨ στα πλαϊνά των πίσω, δεν μάρεσε καθόλου.

Είχαν περάσει 5 χρόνια από τότε που κατασκευάστηκαν (ένα χρόνο πριν μπούνε πάνω στο αυτοκινούμενο) και είχαν κάνει 41.000 χιλιόμετρα με 3,6 τόνους βάρος (κρατιόμαστε στα όρια), σε άσφαλτο 90%.

 

 

 

 

 

Τα αρκετά φαγωμένα μπροστινά,

 

 

 

 

 

 

τα φαγωμένα πίσω,

 

 

 

 

 

και τα καινούρια.

Έκανα έρευνα μέσο internet για να δω τι παίζει και πέρασα καμιά 20αριά ώρες μπροστά στο κομπιούτερ προσπαθώντας να βγάλω άκρη.

Οι περισσότερες περιπτώσεις ήταν καθαρό μάρκετινγκ (οι εταιρίες συμμετέχουν στα forum ως ¨χρήστες¨ ή ¨συμβουλάτορες¨, παραπλανώντας τους συμμετέχοντες), άλλες ήταν έρευνες από κερδοσκοπικά site (τι πιθανότητες έχει να βγάλει άκυρο ένα ελαστικό από μια εταιρία που διαφημίζεται μέσα του; ΚΑΜΙΑ), οπότε…

Υπήρχαν όμως και κάποιες αναφορές οι οποίες με βοήθησαν, αλλά είχαν να κάνουν περισσότερο με τεχνικά θέματα και λιγότερο με εντυπώσεις από τη χρήση (πρέπει να γνωρίζω αν αυτός που εκφράζει άποψη έχει γνώση και εμπειρία για να έχει ¨βάρος¨, αλλιώς…).

Να τι έμαθα και που κατέληξα:

  • Τα λάστιχα που φτιάχνονται για χρήση σε αυτοκινούμενα τροχόσπιτα είναι ειδικών προδιαγραφών σε σχέση τόσο με το πάνω και κάτω όριο βάρους όσο και με την ίδια την ποιότητα γόμας (καουτσούκ), αλλά και το πώς είναι στρωμένα τα λινά, κλπ. Αυτό έχει να κάνει με το ότι τα αυτοκινούμενα κάθονται για πολύ καιρό και μάλιστα χειμώνα, είναι υπερφορτωμένα και κάνουν μέσο όρο 5.000χλμ/έτος. Έτσι, οι κατασκευαστές τα δυναμώνουν γενικός (προφίλ, πέλμα, κλπ) και  μπορούν να εγγυηθούν ότι δεν θα παραμορφωθούν.
  • Τα δίνουν για 8 (οκτώ!) χρόνια χρήσης, σε αντίθεση με τα τέσσερα των συμβατικών ΙΧ.
  • Αφού τα αυτοκινούμενα θεωρούν ότι χρησιμοποιούνται το καλοκαίρι, υπολογίζουν ότι θα πρέπει να έχει τις βέλτιστες αποδώσεις σε υψηλές θερμοκρασίες οπότε συνήθως είναι καλοκαιρινού τύπου.
  • Τα λάστιχα παράγονται μια φορά τον χρόνο και διανέμονται γύρω στον Ιανουάριο στους λαστιχάδες. Αν είναι έτσι, αυτό σημαίνει ότι αν πάρεις λάστιχα τον Δεκέμβριο θα είναι ήδη ενός έτους (το θέμα δεν είναι πόσο κάθισαν, αλλά που και πως) .
  • Μια φορά τον χρόνο πρέπει να αλλάζουν τα μπροστά πίσω και χιαστή για να φθείρονται ομοιόμορφα (ισχύει για όλα τα οχήματα).
  • Πρέπει να είναι σκεπασμένα και να προστατεύονται από τον ήλιο (φτιάξαμε καλύμματα και σε λίγες μέρες θα ανεβάσω το σχετικό κείμενο).
  • Τα χειμωνιάτικα τα απέρριψα αμέσως γιατί εμείς κινούμαστε σε παραθαλάσσιες περιοχές τον χειμώνα. Για τις φορές που έχουμε συναντήσει χιόνια έχουμε ένα ζευγάρι καλές αλυσίδες. Γενικά, μετά από τέσσερα χρόνια που ταξιδεύουμε σε όλες τις εποχές και περιοχές, μπορώ να πω με σιγουριά ότι τα χειμερινά λάστιχα θα ήταν μια εντελώς λάθος επιλογή.

Είχα ψιλοκαταλήξει λοιπόν στα Michelin –agilis-, για να τα δοκιμάσω (φορούσα Continental -vancocamper-), ώστε στο μέλλον να έχω προσωπική εμπειρία για αυτά τα δύο (με το ίδιο όχημα στις ίδιες συνθήκες), αλλά ζήτησα προσφορά και για τα Continental -vancocamper-, ώστε να τα συγκρίνω και οικονομικά. Ακόμη, για να μην προχωρήσω σε άμεση παραγγελία, προτίμησα να θέσω το ζήτημα και στους λαστιχάδες για να δω τι θα μου πουν.

Έστειλα 38 mail σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με το αντικείμενο περιγράφοντας αναλυτικά το όχημα και τη χρήση του (διαστάσεις, βάρος, χιλιόμετρα, έδαφος, κλπ), ήθελα ακόμη, να είναι ¨φρέσκα¨ (τελευταία παραγωγή – εισαγωγή), να γίνει ζυγοστάθμιση και να έχουν δυνατότητα για ευθυγράμμιση (αν χρειαζότανε).

Στις επόμενες 15 μέρες έλαβα 9!!! απαντήσεις. Κάποιες ήταν τηλεφωνικές του τύπου, έλα ρε μάστορα… τι λάστιχα χρειάζεσαι γι, αυτό; ενώ ένας από αυτούς μου είπε ότι θα παραλάβει τα vancocamper στο τέλος του μήνα, ενώ όλοι οι άλλοι έλεγαν ότι το εργοστάσιο θα παραδώσει αρχές της νέας χρονιάς!

Ασχολήθηκα μόνο με αυτούς που σεβάστηκαν την προεργασία που έκανα ώστε να καταλάβουν ακριβώς σε τι και πως να απαντήσουν, ώστε να πάρω αυτό που τους θέλω εγώ και όχι αυτό που θέλουν να πουλήσουν εκείνοι.

Μου απάντησαν ότι υπάρχουν οι δύο κλασικές λύσεις της Michelin –agilis- και Continental -vancocamper-, αλλά μου προτάθηκαν και τα Σλοβάκικα Matador, τα Pirelli για ελαφριά φορτηγά και τα Goodyear -citynet-.   

Για τα Goodyear τα διεθνή forum λέγανε ότι έχει ακυρωθεί η παραγωγή τους και ότι πουλιέται είναι παλιό από αποθήκες, για τα Michelin η εταιρία δεν μπορούσε να δώσει ημερομηνία παράδοσης (θα αρχίσουν να παράγουν κάποια στιγμή αλλά πότε θα είναι…), αυτός που μου πλάσαρε τα Pirelli δεν απαντούσε σε κάποια ερωτήματα που του έκανα, οπότε, μου έμειναν τα Matador και τα Continental.

Γενικά τους Τσέχους τους γουστάρω και αποφάσισα να το ψάξω λίγο παραπάνω για να δω τι γίνεται με τα Matador, ενώ συγχρόνως θα έδινα χρόνο και στη Michelin. Για τα Matador έμαθα ότι είναι σκληρά λάστιχα και εγώ δεν θέλω να κρατάνε σε διάρκεια, θέλω να κρατάνε στον δρόμο. Για τα Michelin εξακολουθούσαν να μην μπορούν να μου δώσουν χρόνο παράδοσης και αυτό μου έκανε πολύ κακή εντύπωση. Σε συνδυασμό με το ότι ένας λαστιχάς μου είπε ότι τα ακύρωσαν (πράγμα που διάβασα και σε forum), η απόφαση έγειρε προς τα Continental.

Τελικά, ¨έκλεισα¨ αμέσως όταν είδα ότι ο λαστιχάς που μου είχε απαντήσει πρώτος για τα Continental τα είχε φέρει. Όταν του έστειλα mail αρχές Γενάρη, για να δω τι είχε γίνει με την παράδοση, μου είπε απλώς ότι τα είχε και μπορούσα να πάω όποτε ήθελα να τα βάλω.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια μπήκε στην ευθυγράμμιση

 

 

 

 

 

 

Βρέθηκαν κάτι ψιλοαποκλίσεις που διορθώθηκαν και το επόμενο Σαββατοκύριακο πήραμε τους δρόμους.

 

 

 

 

 

 

 

Συνολικό κόστος: 550Ε

Χρόνος: 60’

Ευχαριστώ τους εργαζόμενους και την επιχείρηση που μου επέτρεψαν να φωτογραφίσω.

Καλό καλοκαίρι.

Advertisements

3 Σχόλια »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Eυχαριστω πολυ!

  2. Αγαπητέ Θανάση τα λάστιχα γράφουν επάνω τους: μέγιστη επιτρεπόμενη πίεση 5,5 bar. Αυτήν την πίεση δίνει η Mobilvetta για το πίσω μέρος (για μπροστά δίνει 5).
    Τα 5,5bar είναι 79.7709PSI.
    Να είστε όλοι καλά.

  3. Καλοριζικα φιλε τα νεα «πατουμενα»θελω να σε ρωτησω ποσο ειναι το max psi που
    αναγραφει το λαστιχοκ ποσο λεει το δικο σου manual;
    σε ρωταω γιατι μου ειπαν λαστιχαδες οτι το συγκεκριμενο ειναι εως 52 psi.
    ευχαριστω κ παλι πολλα κ καλα χλμ.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.
Entries και σχόλια feeds.

Αρέσει σε %d bloggers: