¨Ψηφιακό ρεκτιφιέ¨ τα αποτελέσματα.

04/05/2009 στο 22:08 | Αναρτήθηκε στις ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ | 5 Σχόλια

Πέμπτη 16/4/2009 πρωί, δεν έχω όρεξη να πάω στο γραφείο αφού μια δουλειά που έχω σε εξέλιξη με ταλαιπωρεί και δεν λέει να τελειώσει. Λέω να αποστασιοποιηθώ λιγάκι μπας και κατεβάσω καμιά ιδέα οπότε παίρνω το αυτοκινητροχοσπιτάκι μας (Σελήνη) και το πάω για αναβάθμιση (στην πραγματικότητα την αναβάθμιση την ήθελα εγώ, αλλά…).

Στο δρόμο σκέφτομαι ¨πονηρά¨ και πάω σε μια ανηφόρα με κλήση πάνω από 15 μοίρες δοκιμάζοντας με διάφορους τρόπους πως την ανεβαίνει (ταχύτητα, στροφές, κλπ). Φεύγοντας από κει έχω μια κατά προσέγγιση φρέσκια αίσθηση για την υποδύναμή του.

Φτάνω στο ραντεβού στην ώρα μου, λέμε τα σχετικά με τον Ζαμπέτα και κουμπώνουν το laptop στο FIAT. Η διαδικασία κρατάει κάνα δεκάλεπτο και αφού στέλνουν τα δεδομένα στην TEC POWER μπαίνω σε ¨αναμονή¨. Μετά από δύο ώρες (εκμεταλλεύομαι τον χρόνο για κάτι μερεμέτια), έχει επιστρέψει απάντηση από τους Γερμανούς με το σχετικό software και το ξεφορτώνουν πάνω στη Σελήνη (έχω την αίσθηση ότι μου χαμογέλασε).

Παίρνω λοιπόν την Σελήνη χωρίς να πληρώσω τίποτα (έχουν τόση σιγουριά που μου το δίνουν για δοκιμή) και πάω κατευθείαν στην ανηφόρα. (ναι, εκεί που είχα περάσει νωρίτερα δέκα φορές και στο τέλος οι περίοικοι που κατάλαβαν τι κάνω μου λέγανε πως πάει, τραβάει, τραβάει;).

Στο δρόμο το νιώθω σίγουρα αλλαγμένο αλλά όχι τόσο πολύ όσο θα περίμενα (μάλλον τα 30 αυτά άλογα που μπήκαν είναι νέα –σκέφτηκα-) . Γενικά έχει ¨ελαφρύνει¨ και έχει αλλάξει η ανταπόκριση στο πεντάλ, τώρα αρπάζει και ψηλά (στροφές).

Στην ανηφόρα έχω την πρώτη ευχάριστη έκπληξη. Η Σελήνη την ανεβαίνει χωρίς να αγκομαχάει με την πέμπτη της (στο τέλος της ανηφόρας έβαζα πέμπτη και πήγαινε να σβήσει). Τώρα, βάζω την πέμπτη πολύ νωρίτερα αφού οι ταχύτητες γεμίζουν νωρίτερα και την βγάζει ως το τέλος χωρίς να νιώθω ότι ζορίζεται.

Λέω λοιπόν να το παρακάνω και γυρνάω να την ξαναανέβω με την έκτη! Ξεκινάω από το φανάρι, ρίχνω την πέμπτη πριν γεμίσει η τέταρτη και βάζω έκτη σχετικά νωρίς.

Δεν ανέβηκα, αλλά πήγε να σβήσει εκεί που πριν το έκανε με την πέμπτη. Σαν να κέρδισα μια ταχύτητα δηλαδή.

Τα συναισθήματά μου είναι ανάμικτα και το ξανακάνω, με τα ίδια αποτελέσματα και τους περίοικους να με κοιτούν παράξενα.

Τα επόμενα 1999 χιλιόμετρα που κάναμε το Πάσχα μας έδωσαν τις ίδιες περίπου εντυπώσεις (το μας κολλάει στο ότι την Σελήνη την οδηγεί συστηματικά και η σύντροφός μου οπότε η γνώμη της έχει βάρος). Ήμασταν τρία αυτοκινούμενα με τα ίδια περίπου φορτία και μηχανές αλλά διαφορά ηλικίας (4 – 5 χρόνια μεγαλύτερα). Γενικός ξεκολλούσαμε άνετα στις ανηφόρες, κλπ.

 

Τελικά συμπεράσματα.

Υπάρχει εμφανή βελτίωση στην συμπεριφορά του κινητήρα σε όλο το εύρος των στροφών.

Κινούμαστε περισσότερο με την έκτη απ΄ ότι πριν και κρατάμε σταθερότερη ταχύτητα με αποτέλεσμα συντομότερες διαδρομές.

Η κατανάλωση δεν έχει αλλάξει (βεβαίως ο ψυχολογικός παράγοντας έχει βαρύνει το πόδι και γι  αυτό με επιφύλαξη το συμπέρασμα). Στα 1999 km κάψαμε 13,44 lit* / 100km., σε μικτή διαδρομή (50/50) εθνικής και βουνά.

Αν και δεν το θεωρούμε απαραίτητο, θα το κρατήσουμε γιατί κινούμαστε σε δύσκολες περιοχές και θέλουμε να πηγαίνει άνετα.

Πιστεύω ότι θα έπρεπε να είναι φτηνότερο από 790Ε.

*Περιέχει την κατανάλωση της θέρμανσης.

Advertisements

5 Σχόλια »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Πάντος να γνωρίζεται ότι και οι ίδιες κατασκευάστριες εταιρίες αυτοκινήτων κάνουν αναβαθμίσεις με τον ίδιο τρόπο. Για λόγους marketing και αύξησης των εσόδων τους παρουσιάζουν τον ίδιο κινητήρα με τα ίδια κυβικά με διαφορετικές υποδυνάμεις. Το έχετε σκεφτεί αυτό? Μόνο που εκεί κοστίζει πολύ παραπάνω.
    Καλά χιλιόμετρα και να περνάτε όλοι όσο καλύτερα γίνεται με τα αυτοκινούμενα σας όσα άλογα και να έχουν.
    Αντώνης

    (Ο ¨Αντώνης¨ είναι ο Αντώνης Ζαμπέτας και είναι αντιπρόσωπος της TEC power στην Ελλάδα).

  2. Φίλε magbas
    Είμαι μαζί σου 100%. Δεν θέλω τίποτα να μου χαλάει την αρμονία (εσωτερική – εξωτερική) και είναι ένας από τους λόγους που κάποιες φορές γίνομαι υπερβολικός. Στη βάση τους, όλες οι αγορές, μετατροπές, βελτιώσεις, κλπ, που κάνουμε στη Σελήνη είναι γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο. Να μην κινδυνεύει η αρμονία από ¨εξωτερικούς¨ παράγοντες.

  3. Αγαπητέ φίλε
    Πράγματι περίμενα το «test» και τα αποτελέσματά του με αγωνία. Εμπιστεύομαι την κρίση σου και τις απόψεις των άλλων που έλαβαν μέρος στο θέμα.
    Νομίζω όμως πώς το ταξίδι με camper πρέπει να έχει μία «χαλαρότητα» όχι μόνο του οδηγού και του πληρώματος άλλα και του οχήματος και του κινητήρα.
    Μήπως με κάτι τέτοιες «παρεμβάσεις» διαταράσσετε αυτή η αρμοδία του ταξιδιού αναψυχής;
    Φιλικά

  4. Αγαπητέ Αποστόλη

    Έχεις δίκιο στην παρατήρησή σου και θέλω να προσθέσω το εξής:
    Η μακροζωία του κινητήρα δεν έχει σχέση τόσο με τις επιδόσεις – αποδόσεις, όσο με τη χρήση του. Οι εταιρείες, ειδικά σε σχέση με τα επαγγελματικά, λαμβάνουν υπόψη τους ότι οι οδηγοί τους τα ¨σπάνε¨ (υπάλληλοι, κλπ). Έτσι, για να δώσουν μια αξιοπρεπή διάρκεια ζωής, κατεβάζουν τα όρια σε ένα μέσο όρο ώστε να στέκονται καλά στο σήμα (FIAT στη περίπτωσή μας) και τον ανταγωνισμό.
    Η ίδια η TEC POWER (όπως και όλες οι άλλες που κάνουν την ίδια δουλειά), ενημερώνει ότι θα μπορούσε να δώσει και κάτι ακόμα, αλλά δεν το κάνει γιατί φτάνει τον κινητήρα στο όριό του, άρα και εύκολο, υπό συνθήκες, να τον πάρεις στο χέρι.
    Το θέμα λοιπόν για μας, είναι πως θα χρησιμοποιήσουμε αυτή τη διαφορά στην υποδύναμη για να μην είναι εις βάρος του κινητήρα.

    Ευχαριστώ

  5. Αγαπητέ Sun,
    πιστεύω πως «επιδόσεις» και «μακροζωία κινητήρα» ειναι δύο παραμετροι στην ιδια εξίσωση, ή αλλιώς, συγκοινωνούντα δοχεία. Το ενα αυξάνει εις βάρος του άλλου. Γιατί να μην δήλωνε και ο κατασκευαστής 30 άλογα παραπάνω;
    Φιλικά,
    Αποστόλης


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.
Entries και σχόλια feeds.

Αρέσει σε %d bloggers: